Rejseforsikring

Hvem er dækket af min Årsrejseforsikring?

Når du tegner en Årsrejseforsikring, er det de personer, der som udgangspunkt er registret under din husstand, personerne skal fremgå af din husstand i Trygs system. Er du i tvivl, så skal du kontakte os.

Jeg har mit sundhedskort (Det blå Sundhedskort) – er jeg så ikke dækket på rejsen?

Jo, til dels. Men Sundhedskortets rejsesygesikring dækker fx ikke:

  • Hjemtransport til Danmark
  • Hvis din ferie bliver ødelagt pga. sygdom
  • Hvis din rejse bliver forsinket
  • Hvis du rejser uden for Europa

Rejsesygeforsikringen dækker heller ikke, hvis du skal arbejde eller studere undervejs.

Hvilke lande hører under Europa?

Trygs rejseforsikringer dækker som udgangspunkt altid ved rejser i Europa - i det samme område som Den Offentlige Rejsesygesikring, dvs. EU- og EØS-landene samt Schweiz, Grønland og Færøerne er også omfattet, samt ferierejser i Danmark. EØS-landende er: EU-landende, Island, Lichtenstein og Norge.

Hvornår har jeg brug for tilvalgsdækninger?

Tilvalg af Skiferie-dækning:
Når du ønsker mulighed for at få erstatningsrejse eller erstatning for ødelagte rejsedøgn efter en skade sket på ski/snowboard

Tilvalg Udvidet Årsrejse:
Forsinket fremmøde, Transportforsinkelse, Ansvar for skade på lejet feriebolig, Betaling af selvrisiko ved skade på lejet personbil/motorcykel/knallert, Sikkerhedsstillelse.

Tilvalg Rejseulykke:
Denne tilvalgsdækning anbefaler vi til dig, der har en ulykkesforsikring, der ikke dækker i udlandet, eller som ikke dækker, hvis du dyrker farlig sport. Det kan også være, at du slet ikke har en ulykkesforsikring, men så bør du overveje at tegne en ulykkesforsikring, der også dækker dig, når du ikke er på rejse

Tilvalg Afbestillingsforsikring:

Denne tilvalgsdækning gør, at du kan afbestille din rejse, hvis du umiddelbart inden din rejse bliver syg eller kommer til skade. Du kan fx også afbestille rejsen på grund af krig eller terroraktioner på rejsemålet, hvis du bliver opsagt, skal skilles, eller hvis du skal reeksamineres i rejseperioden.

Hvordan får jeg fat i Tryg, hvis jeg kommer galt af sted i min ferie?

- Tryg har sin egen alarmcentral, hvor medarbejdere og læger er klar til at hjælpe dig 24 timer i døgnet.
Hvis uheldet skulle være ude, er det den samme læge, der hjælper dig gennem hele forløbet. Det giver dig tryghed i en presset situation.

Har du brug for øjeblikkelig hjælp på din rejse, skal du ringe til Tryg Alarm:

    Telefon +45 44 68 82 00

Eller sende en mail på:alarm@tryg.dk

Tryg betaler opkaldet til alarmcentralen.

Skal jeg selv lægge penge ud for lægebehandling?

Tryg stiller garanti for behandling, hvis du kommer til skade eller bliver alvorlig syg, så du skal indlægges på hospital. Regningerne vil blive sendt til Tryg, som så overfører pengene direkte til hospitalet.

Er der tale om et ganske almindeligt lægebesøg, beder Tryg dig selv lægge penge ud på stedet, hvis du kan.
Der er en selvrisiko på 500 kr. (indeksreguleres ikke) pr. rejse, for de udgifter, du har haft til fx lægebehandling, medicin, forplejning, taxa,hotel mv., når du har modtaget ambulant lægebehandling eller har været indlagt under 24 timer.

Du kan altid kontakte Tryg +45 70 11 20 20.

Medicinsk forhåndsvurdering

Skal du have en forhåndsvurdering af dit helbred inden du tager afsted på din rejse, kan du tage testen her.

Download App'en til iPhone eller Android før du tager afsted på ferie.


Klik her for at gå tilbage til forrige side
 
 
 
Kontakt & Bestil
39 46 00 80
 
 
 
Ring mig op
Send os dine oplysninger - så ringer vi til dig

ringmigop

Ring mig op