Årsrejseforsikring

Det handler om at komme godt ud og godt hjem – og om at være godt dækket, hvis du bliver syg eller kommer til skade på din rejse.
Tegn en Årsrejseforsikring, der dækker hele familien på alle jeres ferierejser - hele året rundt.

Ny Årsrejseforsikring 22. april 2020

TandlægeTryghed har forhandlet bedre vilkår for Årsrejseforsikringen. Det betyder, at Årsrejseforsikringen fremover dækker på både erhvervsrejser og privatrejser. Denne dækning er særlig for tandlæger og er automatisk en del af den nye Årsrejseforsikring.

Den nye rejseforsikring er inddelt i pakker:

Rejseforsikring Basis er til dig, der ønsker en god rejseforsikring til en god pris. Du får blandt andet hjælp ved sygdom og ulykke, hjemtransport, evakuering og som udgangspunkt også afbestilling. Så er du dækket for alt det nødvendige i forhold til rejsen.

Rejseforsikring Udvidet er til dig, der ønsker ekstra tryghed på din rejse. Ud over basis-pakken får du fx erstattet feriedage, der bliver ødelagt af sygdom, selvrisiko på lejebilen, hvis du får et uheld med den, og erstatning, hvis din bagage bliver bare tre timer forsinket.

Rejseforsikring Super er til dig, der ønsker vores bedste rejseforsikring. Du får én valgfri vaccine til alle i din husstand; hjælp, hvis rejse- eller flyselskabet går konkurs; kompensation, hvis flyet er forsinket; dækning af en ekstra rejsedeltager (fx svigermor eller en legekammerat) og af erhvervsarbejde i ferien.

Trygs nye Årsrejseforsikring indeholder derudover en række forbedringer, bl.a. kan man nu selv vælge hvor stor en selvrisiko man ønsker på selvrisiko-dækningen ved lejet bil, intervaller fra 10.000 kr. - 25.000 kr. Dækker nu også ved ridser og lakskade.

Før dækkede forsikringen i max 60 dage, nu kan man vælge om den skal dække i eks. 90 dage eller mere. Dog max 365 dage.
Selvrisiko ved eks. medicin og tandbehandling var før 500 kr., men kan fravælges, hvilket også gælder for lselvrikoen ved lejet feriebolig.

Tryg Rejse App

Med App’en ”Tryg På Rejsen” kan du få hjælp med det samme, hvis du fx kommer for sent til dit fly, går i stå med bilen, bliver syg, bliver udsat for tyveri eller mister dine personlige dokumenter. Download App'en til iPhone eller Android før du tager afsted på ferie.

Er du klar til at rejse?

Du skal sikre dig, at du er rask nok til at rejse – både før du bestiller rejsen og inden du skal rejse.

Din rejseforsikring dækker, hvis du bliver akut syg eller kommer til skade på din rejse. Har du en afbestillingsforsikring, er du dækket, hvis du må aflyse din planlagte rejse, fordi du bliver syg eller kommer til skade.

Men det er vigtigt, at du er opmærksom på, at det er et krav, at du er rask nok til at rejse – både før rejsen bliver købt, og når du skal rejse.

Du bør få en forhåndsvurdering når:

• Du har en kronisk lidelse, som ikke har været stabil i de seneste 2 måneder inden rejsen bestilles, eller indenfor 2 måneder før rejsetidspunktet.
  • Du har haft en lidelse de seneste 2 måneder år inden rejsen bestilles, eller indenfor 2 måneder før rejsetidspunktet.
  • Du er over 80 år
  • Du har en alvorlig lidelse - også selvom den er stabil
  • Du har en kompliceret graviditet

Læs mere om Medicinsk Forhåndsvurdering

Tegningskrav

For at tegne en Årsrejseforsikring kræver det, at du samtidig har en Indboforsikring hos Tryg Gruppeforsikring. Læs mere om Indboforsikringen eller bestil et tilbud på Indboforsikringen.

Bestil Årsrejseforsikringen

Har du en Indboforsikring hos Tryg Gruppeforsikring og vil du gerne have Årsrejseforsikringen, kan du kontakte os på 39 46 00 80.

Mere information

Her finder du mere information om Årsrejseforsikringen

TandlægeTryghed har aftale med Tryg om salg af Privatforsikringer til medlemmerne af Tandlægeforeningen. For denne aktivitet modtager TandlægeTryghed administrationsbidrag fra Tryg. Medarbejderne hos TandlægeTryghed modtager en fast løn og er således ikke provisionslønnet.