Konkrete udfordringer
Konkrete udfordringer - eksempler
Her kan du se en række "tænkte" konkrete situationer, hvor Erhvervsrådgivningen kan være relevant.
EKSEMPLER PÅ KONKRETE UDFORDRINGER |
---|
Klinikejer, der ikke ved, hvordan der sikres god trivsel på arbejdspladsen og dette, en eller flere gange, har været, eller er på vej til, at være problematisk i driften. |
Klinikejer, der ikke magter den svære samtale (fx advarsel eller opsigelse) og hvor dette er en konkret udfordring. |
Klinikejer har svært ved at opretholde overblik over de forskellige driftsopgaver og uoverskueligheden er tiltagende og problematisk, og dette er ved at "true" klinikejeren med en sygemelding. |
Klinikejer oplever tiltagende tidspres på arbejdstimer, sondring mellem "stoletimer" og "administrative timer" og arbejde/fritid. |
En klinikejer har en verserende klagesag/tilsynssag eller lignende og føler sig usikker/angst, enten i forhold til fortsat at arbejde som tandlæge eller til at drive klinikken. |
Ansat tandlæge, hvor et dårligt arbejdsmiljø "truer" evnen til at fortsætte i jobbet. |
Klinikejer eller ansat tandlæge er bange for at begå fejl og dette udvikler sig til, eller er ved at udvikle sig til, reel (præstations-) angst, og tandlægen er tæt på en sygemelding. |
Klinikejer eller ansat tandlæge med konflikter på arbejdspladsen, hvor situationen er ved at "true" tandlægen på evnen til at fungere på arbejde. |
Arbejdet i et klinikfællesskab giver klinikejer personlige udfordringer eller tilbagevendende konflikter med en eller flere andre klinikejere, der er så belastende, at en sygemelding "truer". |
Klinikejer, der føler sig fastlåst i en svær situation og mangler ledelsesmæssige redskaber til, at komme ud af situationen og undgå lignende situationer. |